Πώς μετράει η F1 τα φινιρίσματα των...

Πώς μετράει η F1 τα φινιρίσματα των...

Η Φόρμουλα 1 μετρά τους χρόνους των γύρων και των αγώνων με ακρίβεια τριών δεκαδικών ψηφίων για να διασφαλίσει ότι η χρονομέτρηση είναι ακριβής και εύκολα κατανοητή. Κάθε δεκαδικό ψηφίο έχει τη δική του ετικέτα - δέκατα, εκατοστά και χιλιοστά - ανάλογα με το σε πόσα χιλιοστά του δευτερολέπτου αναφέρεται.

Είναι πολύ συνηθισμένο οι χρόνοι γύρου στις κατατακτήριες δοκιμές - όταν οι οδηγοί προσπαθούν να σημειώσουν τον ταχύτερο δυνατό χρόνο για να έχουν την καλύτερη δυνατή θέση εκκίνησης στο γκραν πρι - να απέχουν μεταξύ τους μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου. Στο ιαπωνικό γκραν πρι του 2025 στη Suzuka, για παράδειγμα, ο Max Verstappen προκρίθηκε ταχύτερα κάνοντας χρόνο 1 λεπτό, 26 δευτερόλεπτα και 983 χιλιοστά του δευτερολέπτου (1:26.983). Ο δεύτερος Lando Norris ήταν δεύτερος με χρόνο 1:26.995, μόλις 12 χιλιοστά του δευτερολέπτου πίσω. Αυτή η διαφορά είναι περίπου δέκα φορές μικρότερη από το μέσο ανοιγοκλείσιμο του ματιού.Τι θα συμβεί αν οι οδηγοί κάνουν τον ίδιο χρόνο στη F1;

Οι Michael Schumacher, Jacques Villeneuve και Heinz-Harald Frentzen τερμάτισαν με τον ίδιο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές στην Ισπανία το 1997 [Getty Images]. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι οδηγοί σημείωσαν ακόμη και τον ίδιο ακριβώς χρόνο με ακρίβεια τριών δεκαδικών ψηφίων. Σε αυτή την περίπτωση, η F1 δεν χρησιμοποιεί ένα τέταρτο δεκαδικό ψηφίο για τον καθορισμό της σειράς. Αντ’ αυτού, όποιος οδηγός όρισε πρώτος αυτόν τον χρόνο γύρου, έχει προτεραιότητα στον πίνακα κατάταξης.

Είναι πολύ λιγότερο συνηθισμένο οι οδηγοί να τερματίζουν με διαφορά μερικών χιλιοστών μεταξύ τους στο τέλος ενός αγώνα, αλλά σε αυτές τις περιπτώσεις, η F1 χρησιμοποιεί την ανάλυση υψηλής ποιότητας, υψηλής ταχύτητας βίντεο για να καθορίσει ποιο αυτοκίνητο ήταν μπροστά στη γραμμή. Εάν δύο αυτοκίνητα τερματίσουν τον αγώνα με τον ίδιο χρόνο με ακρίβεια τριών δεκαδικών ψηφίων και το βίντεο δείχνει επίσης ότι πέρασαν τη γραμμή στο ίδιο ακριβώς σημείο, τότε οι βαθμοί και για τις δύο θέσεις τερματισμού προστίθενται, διαιρούνται δια του δύο και απονέμονται σε κάθε οδηγό. Στο Ευρωπαϊκό Γκραν Πρι του 1997 στη Jerez της Ισπανίας, οι Michael Schumacher, Jacques Villeneuve και Heinz-Harald Frentzen σημείωσαν ακριβώς τον ίδιο χρόνο με ακρίβεια τριών δεκαδικών ψηφίων στις κατατακτήριες δοκιμές. Καθώς ο Villeneuve σημείωσε πρώτος το χρόνο, προκρίθηκε στην pole position. πώς λειτουργεί η χρονομέτρηση και ο εντοπισμός στην F1; Κάθε μονοθέσιο της Formula 1 είναι εφοδιασμένο με έναν αναμεταδότη, μια συσκευή που εκπέμπει ένα σταθερό μοναδικό ραδιοσήμα, το οποίο επιτρέπει τον ακριβή εντοπισμό της κίνησής του.

Θαμμένοι στην άσφαλτο κάθε πίστας του ημερολογίου, κάθε 200 μέτρα περίπου, υπάρχουν μια σειρά από βρόχους χρονομέτρησης που εκτείνονται σε όλο το πλάτος της πίστας. Καθένας από τους βρόχους χρονομέτρησης περικλείεται σε ένα στρώμα σιλικόνης για αντοχή και πριν από κάθε grand prix δοκιμάζονται για να διασφαλιστεί η σωστή λειτουργία τους. Κάθε φορά που ο αναμεταδότης ενός αυτοκινήτου περνάει πάνω από έναν βρόχο χρονομέτρησης, μεταδίδεται ο ακριβής χρόνος. Έτσι, μπορεί να δημιουργηθεί μια πλήρης εικόνα της κίνησής του και του χρόνου που χρειάστηκε το αυτοκίνητο για να ταξιδέψει μεταξύ δύο σημείων χωρίς καμία εξωτερική παρέμβαση. Υπάρχουν πολλαπλά εφεδρικά συστήματα και εναλλακτικές λύσεις, όπως αισθητήρες υπερύθρων και ακτίνες φωτός στη γραμμή εκκίνησης/τερματισμού, για να διασφαλιστεί ότι η χρονομέτρηση είναι πάντα ακριβής. Αυτό το άρθρο είναι το τελευταίο από την ομάδα Ask Me Anything του BBC Sport. Η ερώτηση μας εστάλη από τον John στο Μπέρμιγχαμ. Ευχαριστώ, John!Περισσότερες ερωτήσεις απαντημένες… Πώς μετράει η F1 τους τερματισμούς των φωτογραφιών; Η Φόρμουλα 1 μετρά τους χρόνους των γύρων και των αγώνων με τρία δεκαδικά ψηφία για να διασφαλίσει ότι η χρονομέτρηση είναι ακριβής και εύκολα κατανοητή. Κάθε δεκαδικό ψηφίο έχει τη δική του ετικέτα - δέκατα, εκατοστά και χιλιοστά - ανάλογα με το σε πόσα χιλιοστά του δευτερολέπτου αναφέρεται.

Είναι πολύ συνηθισμένο οι χρόνοι γύρου στις κατατακτήριες δοκιμές - όταν οι οδηγοί προσπαθούν να σημειώσουν τον ταχύτερο δυνατό χρόνο για να έχουν την καλύτερη δυνατή θέση εκκίνησης στο γκραν πρι - να απέχουν μεταξύ τους μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου. Στο ιαπωνικό γκραν πρι του 2025 στη Suzuka, για παράδειγμα, ο Max Verstappen προκρίθηκε ταχύτερα κάνοντας χρόνο 1 λεπτό, 26 δευτερόλεπτα και 983 χιλιοστά του δευτερολέπτου (1:26.983). Ο δεύτερος Lando Norris ήταν δεύτερος με χρόνο 1:26.995, μόλις 12 χιλιοστά του δευτερολέπτου πίσω. Αυτή η διαφορά είναι περίπου δέκα φορές μικρότερη από το μέσο ανοιγοκλείσιμο του ματιού.Τι θα συμβεί αν οι οδηγοί κάνουν τον ίδιο χρόνο στη F1;

Οι Michael Schumacher, Jacques Villeneuve και Heinz-Harald Frentzen τερμάτισαν με τον ίδιο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές στην Ισπανία το 1997 [Getty Images]. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι οδηγοί σημείωσαν ακόμη και τον ίδιο ακριβώς χρόνο με ακρίβεια τριών δεκαδικών ψηφίων. Σε αυτή την περίπτωση, η F1 δεν χρησιμοποιεί ένα τέταρτο δεκαδικό ψηφίο για τον καθορισμό της σειράς. Αντ’ αυτού, όποιος οδηγός όρισε πρώτος αυτόν τον χρόνο γύρου, έχει προτεραιότητα στον πίνακα κατάταξης.

Είναι πολύ λιγότερο συνηθισμένο οι οδηγοί να τερματίζουν με διαφορά μερικών χιλιοστών μεταξύ τους στο τέλος ενός αγώνα, αλλά σε αυτές τις περιπτώσεις, η F1 χρησιμοποιεί την ανάλυση υψηλής ποιότητας, υψηλής ταχύτητας βίντεο για να καθορίσει ποιο αυτοκίνητο ήταν μπροστά στη γραμμή. Εάν δύο αυτοκίνητα τερματίσουν τον αγώνα με τον ίδιο χρόνο με ακρίβεια τριών δεκαδικών ψηφίων και το βίντεο δείχνει επίσης ότι πέρασαν τη γραμμή στο ίδιο ακριβώς σημείο, τότε οι βαθμοί και για τις δύο θέσεις τερματισμού προστίθενται, διαιρούνται δια του δύο και απονέμονται σε κάθε οδηγό. Στο Ευρωπαϊκό Γκραν Πρι του 1997 στη Jerez της Ισπανίας, οι Michael Schumacher, Jacques Villeneuve και Heinz-Harald Frentzen σημείωσαν ακριβώς τον ίδιο χρόνο με ακρίβεια τριών δεκαδικών ψηφίων στις κατατακτήριες δοκιμές. Καθώς ο Villeneuve σημείωσε πρώτος το χρόνο, προκρίθηκε στην pole position. πώς λειτουργεί η χρονομέτρηση και ο εντοπισμός στην F1; Κάθε μονοθέσιο της Formula 1 είναι εφοδιασμένο με έναν αναμεταδότη, μια συσκευή που εκπέμπει ένα σταθερό μοναδικό ραδιοσήμα, το οποίο επιτρέπει τον ακριβή εντοπισμό της κίνησής του.

Θαμμένοι στην άσφαλτο κάθε πίστας του ημερολογίου, κάθε 200 μέτρα περίπου, υπάρχουν μια σειρά από βρόχους χρονομέτρησης που εκτείνονται σε όλο το πλάτος της πίστας. Καθένας από τους βρόχους χρονομέτρησης περικλείεται σε ένα στρώμα σιλικόνης για αντοχή και πριν από κάθε grand prix δοκιμάζονται για να διασφαλιστεί η σωστή λειτουργία τους. Κάθε φορά που ο αναμεταδότης ενός αυτοκινήτου περνάει πάνω από έναν βρόχο χρονομέτρησης, μεταδίδεται ο ακριβής χρόνος. Έτσι, μπορεί να δημιουργηθεί μια πλήρης εικόνα της κίνησής του και του χρόνου που χρειάστηκε το αυτοκίνητο για να ταξιδέψει μεταξύ δύο σημείων χωρίς καμία εξωτερική παρέμβαση. Υπάρχουν πολλαπλά εφεδρικά συστήματα και εναλλακτικές λύσεις, όπως αισθητήρες υπερύθρων και ακτίνες φωτός στη γραμμή εκκίνησης/τερματισμού, για να διασφαλιστεί ότι η χρονομέτρηση είναι πάντα ακριβής. Αυτό το άρθρο είναι το τελευταίο από την ομάδα Ask Me Anything του BBC Sport. Η ερώτηση μας εστάλη από τον John στο Μπέρμιγχαμ. Ευχαριστώ, John!Περισσότερες ερωτήσεις απαντημένες…