Ο Piastri κερδίζει τον Norris στο Μαϊάμι...

Ο Piastri κερδίζει τον Norris στο Μαϊάμι...

Ο Oscar Piastri της McLaren κέρδισε για τέταρτη φορά σε έξι αγώνες φέτος, καθώς κέρδισε τον ομόσταυλό του Lando Norris σε ένα γεμάτο δράση Grand Prix στο Μαϊάμι. Και οι δύο οδηγοί της McLaren έδωσαν έντονες μάχες με τη Red Bull του Max Verstappen που προηγούνταν από νωρίς, καθώς ανέβηκαν στην πρώτη θέση του αγώνα.

Ο Piastri, ο οποίος ξεκίνησε τέταρτος, οδήγησε έναν αγώνα κλινικής υπεροχής για να περάσει τόσο τον Kimi Antonelli της Mercedes όσο και στη συνέχεια τον Verstappen για να αναλάβει την πρωτιά, πριν διαχειριστεί τη διαφορά του από τους διώκτες του μέχρι το τέλος. Ο Norris, ο οποίος έπεσε στην έκτη θέση στον πρώτο γύρο, αφού πέρασε φαρδύς ενώ μάχονταν για την πρωτιά με τον Verstappen, ήταν επίσης αποφασιστικός για να καλύψει την προηγούμενη ατυχία του. Ο Norris μείωσε το προβάδισμα του Piastri στο δεύτερο μισό του αγώνα, αλλά ο Αυστραλός τον κράτησε σε απόσταση αναπνοής. Ο George Russell της Mercedes επωφελήθηκε από μία από τις τρεις εικονικές περιόδους με αυτοκίνητο ασφαλείας για να περάσει μπροστά από τον Verstappen και να κατακτήσει την τελευταία θέση στο βάθρο, κρατώντας ομοίως τον Ολλανδό σε απόσταση στους τελευταίους γύρους.

Και υπήρξε ένταση στη Ferrari, καθώς η ομάδα αρχικά απέρριψε και στη συνέχεια αποδέχθηκε το αίτημα του Lewis Hamilton να περάσει τον ομόσταυλό του Charles Leclerc, καθώς έτρεχαν με διαφορετικές στρατηγικές ελαστικών. Ο Hamilton πέρασε για να προσπαθήσει να αμφισβητήσει τη Mercedes του Antonelli μπροστά του, αλλά δεν κατάφερε να πιάσει τον Ιταλό ή να περάσει σημαντικά μπροστά από τον Leclerc. Το πρώτο stint του αγώνα ήταν γεμάτο δράμα στην πρώτη θέση. Ο Verstappen έτρεξε βαθιά στην πρώτη στροφή και ο Norris προσπάθησε να τον περάσει στην επόμενη στροφή. Όμως ο Verstappen έκανε ένα τίναγμα προς το μέρος του και ο Norris βγήκε εκτός πίστας, χάνοντας θέσεις από τους Antonelli, Piastri, Russell και τη Williams του Alex Albon.

Ο Norris παραπονέθηκε ότι ο Verstappen τον έβγαλε εκτός πίστας, αλλά οι αγωνοδίκες αποφάσισαν ότι η κίνηση ήταν νόμιμη και δεν έλαβαν κανένα μέτρο. Αυτό άφησε και τους δύο οδηγούς της McLaren να πρέπει να καλύψουν το έδαφος για να προσπαθήσουν να αποσπάσουν τη νίκη του αγώνα από τον Verstappen, και ξεκίνησαν την προσπάθειά τους με κέφι και αποφασιστικότητα. Στην πρώτη θέση, ο Piastri πέρασε με τόλμη τον Antonelli στο τελευταίο τμήμα του Esses στον πρώτο τομέα του γύρου, πριν ξεκινήσει να ακολουθεί τον Verstappen. Ο Piastri ήταν στην ουρά του Verstappen στον όγδοο γύρο και άρχισε να προσπαθεί να βρει πώς να περάσει τη Red Bull. Ο Verstappen αμυνόταν επανειλημμένα προς τα μέσα, αναγκάζοντας τον Piastri να βγει προς τα έξω, και η McLaren δεν ήταν ποτέ αρκετά μακριά δίπλα του για να διεκδικήσει τη στροφή.

Έπειτα από αρκετές προσπάθειες, ο Piastri κατάφερε τελικά να περάσει στον 14ο γύρο. Ο Verstappen αμύνθηκε και πάλι προς τα μέσα στην τελευταία στροφή και αυτό επέτρεψε στον Piastri να τον προσπεράσει με το βοήθημα προσπέρασης DRS. Ο Piastri προσπάθησε και πάλι να μπει εξωτερικά στη στροφή 1, και αυτή τη φορά ο Verstappen μπήκε πολύ βαθιά, έφυγε φαρδύς, και ο Piastri έκοψε πίσω και πέρασε στην έξοδο της στροφής.

Ο Oscar Piastri προσπέρασε τον Max Verstappen αφού ο Ολλανδός μπήκε βαθιά στη στροφή ένα [Getty Images]. Η μάχη τους είχε επιτρέψει στον Norris να τους πλησιάσει, αφού έχασε λίγο χρόνο περνώντας τους οδηγούς που βρίσκονταν ανάμεσα σε αυτόν και τους πρωτοπόρους. Ο Norris προσπέρασε τον Verstappen κάνοντας βουτιά στην εξωτερική πλευρά της Στροφής 11 στον 17ο γύρο, αλλά βγήκε εκτός πίστας κατά την προσπάθειά του και έπρεπε να δώσει τη θέση πίσω.

Όμως, έναν γύρο αργότερα, έκανε την ίδια κίνηση με ευκολία, με τον Verstappen αυτή τη φορά να φαίνεται ότι δεν μπήκε στον κόπο να αμυνθεί, αφού διαισθάνθηκε ότι το παιχνίδι είχε τελειώσει. Ο Verstappen έπεσε γρήγορα πίσω από τις McLaren, χάνοντας εννέα δευτερόλεπτα σε ισάριθμους γύρους πριν το pit stop του. Η μέρα του παγκόσμιου πρωταθλητή έγινε χειρότερη όταν το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας (VSC) αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια του pit-stop. Ο Russell, ο οποίος ήταν ο μόνος οδηγός στην πρώτη 10άδα που ξεκίνησε με τα σκληρά ελαστικά όπως ο Hamilton, δεν είχε σταματήσει ακόμα και αυτό το VSC του επέτρεψε να μπει στα πιτ για φρέσκα ελαστικά και να ξαναμπεί ακόμα μπροστά από τον Verstappen. Για λίγο, ο Verstappen πλησίασε τον Russell, αλλά δεν μπόρεσε να πλησιάσει περισσότερο από περίπου 1,8 δευτερόλεπτα πριν αποτύχει να κάνει περαιτέρω πρόοδο. Οι αγωνοδίκες απέρριψαν αργότερα τη διαμαρτυρία της Red Bull ότι ο Βρετανός δεν επιβράδυνε υπό κίτρινες σημαίες.

Στην πρώτη θέση, ο Norris πλησίασε τον Piastri, αλλά αφού μείωσε στο μισό τη διαφορά του σε τέσσερα δευτερόλεπτα, ο Αυστραλός ανέβασε το ρυθμό του για να δείξει ότι είχε χρόνο στα χέρια του και οδήγησε άνετα μέχρι το τέλος. Είναι η πρώτη φορά που ένας οδηγός της McLaren κερδίζει τρεις συνεχόμενους αγώνες μετά τον Mika Hakkinen τις σεζόν 1997-98. Η νίκη του Piastri επεκτείνει το προβάδισμά του στο πρωτάθλημα έναντι του Norris στους 16 βαθμούς, με τον Verstappen να βρίσκεται με την ίδια διαφορά πίσω του στην τρίτη θέση.Ferrari “σαχλαμάρες” για τον ασύρματο της ομάδας

Οι Ferrari των Charles Leclerc και Lewis Hamilton τερμάτισαν έβδομοι και όγδοοι αντίστοιχα [Getty Images]. Πίσω από τον Verstappen, ο Albon οδήγησε έναν εξαιρετικό αγώνα με τη Williams του. Έχασε μια θέση από τον team-mate Carlos Sainz νωρίς, αλλά την ανέκτησε λίγους γύρους αργότερα και εδραίωσε ένα δυνατό αποτέλεσμα για να επιβεβαιώσει την αναγέννηση της Williams.

Ο Antonelli απέκρουσε την πρόκληση της Ferrari, είτε από τον Leclerc είτε από τον Hamilton, για να πάρει την έκτη θέση, και η ενημέρωση στη Ferrari μπορεί να έχει ενδιαφέρον μετά τα καραγκιοζιλίκια στον ασύρματο. Ο Χάμιλτον πίεσε σκληρά για να τον αφήσουν να περάσει με τα πιο μαλακά ελαστικά medium στο δεύτερο μέρος του αγώνα. Όταν τον απέρριψαν, είπε ότι αυτό δεν ήταν “καλή στρατηγική” και ενώ του είπαν ότι θα τον ξαναπάρουν, είπε: “Κάντε ένα διάλειμμα για τσάι, ενώ το κάνετε”. Αφού τελικά τον άφησαν να περάσει, ο Hamilton άρχισε να πλησιάζει τον Antonelli, αλλά ο Leclerc έμεινε μαζί του, δεν έπεσε ποτέ πολύ περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο πίσω του, και στους τελευταίους πέντε γύρους, η ομάδα διέταξε τον Hamilton να επιστρέψει τη θέση. Αφού ο Hamilton προφανώς αρχικά δεν ενήργησε σύμφωνα με την εντολή, ο Leclerc τους είπε να μην ασχοληθούν και να τους αφήσουν και τους δύο να προσπαθήσουν να πλησιάσουν τον Antonelli, αλλά η εντολή ήρθε ούτως ή άλλως και ο Hamilton παραμέρισε.

Ο Sainz αμφισβήτησε τον Hamilton στον τελευταίο γύρο, αλλά αναγκάστηκε να αρκεστεί στην ένατη θέση, ενώ ο Yuki Tsunoda της Red Bull πήρε τον τελευταίο βαθμό στη 10η θέση, παρά την ποινή των πέντε δευτερολέπτων για υπερβολική ταχύτητα στο pit lane. ανάλυση Ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 1996 Damon Hill στο BBC Radio 5 Live Είναι μια καλή ομάδα αυτοί οι δύο, ο Piastri και ο Norris, και η McLaren έχει συντρίψει τους πάντες στη Formula 1 στο Μαϊάμι. Ο Piastri έχει ωριμάσει σε έναν πολύ τρομερό ανταγωνιστή και μια δύναμη στη Formula 1. Ήξερε ότι είχε τον ρυθμό και έχει κάνει πολλή σκληρή δουλειά για να συμμαζέψει τις ατέλειες και να μάθει τα πράγματα που πρέπει να μάθει. Έχει προοδεύσει, όπως και η ομάδα.

Είναι ένα φανταστικό ισχυρό σημείο το γεγονός ότι η McLaren είχε μείνει πίσω πριν από δύο χρόνια [στο Μαϊάμι], οπότε αυτό είναι το μέτρο για το πόση δουλειά έχει κάνει αυτή η ομάδα. Η Formula 1 πηγαίνει τώρα στην Ευρώπη για πρώτη φορά φέτος για το Grand Prix της Emilia Romagna στην Imola, από τις 16-18 Μαΐου. Πρόκειται για το πρώτο από ένα τριπλό αγώνα με το Μονακό και στη συνέχεια το ισπανικό γκραν πρι να ακολουθούν σε διαδοχικά Σαββατοκύριακα.

Lego-go-go: Πριν από τον αγώνα της Κυριακής, και οι 20 οδηγοί βγήκαν στην πίστα με εκδόσεις Lego σε κανονικό μέγεθος των μονοθεσίων τους της Formula 1. Τα αυτοκίνητα αποτελούνται από σχεδόν 400.000 τουβλάκια, χρειάστηκαν 22.000 ώρες για να κατασκευαστούν και μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες 12-12,5 μίλια/ώρα. “Αυτό είναι το πιο διασκεδαστικό που είχαμε ποτέ στην παρέλαση των οδηγών”, δήλωσε ο Lewis Hamilton. [Reuters]