Ποιος κοιμήθηκε χειρότερα χθες το βράδυ: Frederic...

Ποιος κοιμήθηκε χειρότερα χθες το βράδυ: Frederic...

“Πριν τον αγώνα, σκέφτηκα ότι η ιδέα των δύο υποχρεωτικών pitstops ήταν μεγάλη. Αλλά ο τρόπος που αναπτύχθηκε ο αγώνας ήταν μια καταστροφή για το άθλημα - Όχι τα λόγια μου, αλλά εκείνα ενός θαυμαστή μου που υποκίνησαν να σχολιάσουν τη σελίδα μου στο Facebook - και τα συναισθήματά τους ήταν αντιπροσωπευτικά της πλειοψηφίας, σχηματίζοντας μια συγκλονιστική συνολική ετυμηγορία για το Γκραν Πρι του Μονακό του 2025. κατατάσσεται ανάμεσα στα ουσιαστικά και τα επίθετα που αναπτύσσονται συχνότερα. Μια δημοσίευση διάβασε: “Παρακολουθώ τη Φόρμουλα 1 εδώ και 29 χρόνια, αλλά αυτό ήταν πραγματικά ανυπόφορο. Μπορεί να αναρωτιέστε ποιανού ιδέα ήταν αυτή, αλλά εμείς; Θα επανέλθουμε σε αυτό σε μια στιγμή. Ενώ η σκληροπυρηνική κοινότητα των θαυμαστών ήταν σαφώς σε μια κατάσταση ταραχής, είναι πιο δύσκολο να μαντέψει τι ο περιστασιακός θεατής έκανε τα γεγονότα της Κυριακής; s. Αυτό είναι ένα δημογραφικό που δεν πηγαίνει απαραίτητα κατευθείαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ανταλλάξει απόψεις πριν από το βήμα Moet είναι uncorked, αλλά μάλλον αλλάζει τηλεοπτικά κανάλια και πιθανώς δεν θα; δεν σκέφτονται για Formula 1 και πάλι μέχρι κάθε φορά.

Βρίσκω τον εαυτό μου σκισμένο. Ως avoed παραδοσιακός, διαμορφωμένος από τη Φόρμουλα 1 του τέλους της δεκαετίας του 1980 και στις αρχές της δεκαετίας του 1990, αισθάνομαι μια βαθιά ανησυχία όταν το αποτέλεσμα ενός grand prix εξαρτάται από την τύχη τόσο μια περιστροφή στους πίνακες ρουλέτας του Μονακό?s θρυλικό καζίνο. Αυτή η ανησυχία εντείνεται όταν οι ιδιαίτερες συνθήκες του Μόντε Κάρλο - όπου η υπέρβαση είναι ουσιαστικά αδύνατη εδώ από τότε που ο Αντώνιος Νόγκες αποφάσισε τη διαδρομή- κατευθύνει ομάδες προς τη μεγιστοποίηση του αποτελέσματος τους διατάζοντας τους οδηγούς τους να εμπλακούν σε ύπουλες τακτικές μπλοκαρίσματος. Όχι παράνομο, για να είμαι σαφής - αλλά αντιαθλητικός με ηθική έννοια. Oscar Piastri, McLaren, Max Verstappen, Red Bull Racing (στα Αγγλικά). Peter Fox / Getty Images” loading=“lazy” Πλάτος=“960” height=“641” decoding=“async” data-nimg=“1” src=“https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/p5aUn4_ysjWKR0RxfF5wUg--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTk2MDtoPTY0MTtjZ13ZWW/https://media.zenfs.com/en/motorsport_articles_445/59386a4d9641b24e55f814a80142"> Oscar Piastri, McLaren, Max Verstappen, Red Bull RacingPeter Fox / Εικόνες Getty

Peter Fox / Εικόνες Getty

Από την άλλη πλευρά, είναι δύσκολο να το αρνηθείς αυτό - σε αντίθεση με πολλούς Monaco Grands Prix στο παρελθόν - υπήρχε μια πραγματική αίσθηση της αβεβαιότητας μέχρι την προτελευταία γύρο. Κάθε μετριοπαθής θεατής ήξερε ότι ο Μαξ Βέρσταππεν έμεινε στην πίστα μόνο για έναν λόγο: να ελπίζει για το δώρο μιας όψιμης κόκκινης σημαίας, η οποία πρακτικά θα του έδινε τη νίκη. Και στο Μονακό, μια τέτοια κόκκινη σημαία μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή. Αυτός είναι ο λόγος Lando Ο Νόρις ένιωθε ασφαλής μόνο όταν ο Βέρσταππεν μπήκε στον γύρο 77 του 78. Ένταση μέχρι το τέλος: είναι αυτό που θέλει η κάτοχος εμπορικών δικαιωμάτων Liberty Media από κάθε αγώνα. Εάν αυτός ήταν ο ορισμός του ; peak end effect?, τα 100-ή-so λεπτά πριν από αυτό είχε επίσης μερικά υψηλά σημεία. Πάρτε Gabriel Bortoleto; τολμηρή κίνηση γύρω από το εξωτερικό της Kimi Antonelli στο φουρκέτα στο πρώτο γύρο, και η ιταλική; s ακόμη πιο τολμηρή απάντηση μόλις μέτρα αργότερα στο Portier, η οποία άφησε Bortoleto?s Το σάουμπερ είναι ενσωματωμένο στο φράγμα. Ήταν ένας αγώνας που έφερε αμέσως πίσω αναμνήσεις του 1998, όταν ο συμπατριώτης μου Αλεξάντερ Γουρζ - για λίγες εβδομάδες τουλάχιστον θεωρούσε το επόμενο μεγάλο πράγμα στη Φόρμουλα 1 - προκάλεσε τον μεγάλο Μάικλ Σουμάχερ στο ίδιο σημείο. Μια μονομαχία που τελικά δεν ξεκίνησε Wurz?s ανακάλυψη, αλλά μάλλον τελείωσε με ένα αυτοκίνητο σύνολο στην έξοδο τούνελ.

. Αργότερα στον αγώνα, υπήρχε τουλάχιστον μια στιγμή που φαινόταν ότι ο Isack Hadjar θα μπορούσε να κάνει μια τεράστια έκπληξη. Ο νεοσύλλεκτος του Racing Bulls είχε ήδη ολοκληρώσει και τις δύο υποχρεωτικές στάσεις του και, χάρη σε κάποια αφοσιωμένη ομαδική δουλειά από τον Liam Lawson, κατείχε ακόμα την έκτη θέση – παρόλο που όλα τα αυτοκίνητα μπροστά του δεν είχαν ακόμη μπει. Η τελική φάση, καθώς ο Βερστάππεν ηγήθηκε του αγώνα με εντελώς κατεστραμμένα ελαστικά, κρατώντας πρώτα τον Νόρις και μετά τον Τσαρλς Λεκλέρκ και τον Όσκαρ Πιαστρί, μπορεί να έμοιαζαν θεαματικά από έξω - αλλά στην πραγματικότητα, δεν ήταν τίποτα περισσότερο από μια πομπή. Αυτή η προσπέραση στο Μονακό είναι σχεδόν αδύνατη εκτός αν ο οδηγός μπροστά θέλει να καταληφθεί είναι κάτι που εμείς; Ήξερα τουλάχιστον από την επική αναμέτρηση Senna-Mansell το 1992 - ένα φινίρισμα που ακόμα κάνει τον καρδιακό ρυθμό μου να αυξάνεται κάθε φορά που βλέπω αυτά τα παλιά κλιπ. Κάποια στιγμή τις πρώτες πρωινές ώρες της Δευτέρας, βρήκα τον εαυτό μου να αναρωτιέται ποιος είχε καταλήξει με την ιδέα για τον ειδικό κανόνα του Μονακό εξ αρχής - και ποιος πιθανότατα είχε μια αρκετά δύσκολη νύχτα; s ύπνο μετά τα πράγματα δεν ξεδιπλώθηκε αρκετά όπως είχε προγραμματιστεί. Max Verstappen, Red Bull αγωνιστικά Glenn Dunbar / Motorsport Εικόνες” φόρτωση=“lazy” πλάτος=“960” ύψος=“640” αποκωδικοποίηση=“async” data-nimg=“1” src=“https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/fA84z63AHPUjuH5KrxW5g--/YXBwaWQ9aGlxhmRlcjt3PTk2MDtoPTY0MDtjZj13ZWJw/https://media.zenfs.com/en/motorsport_articles_445/0a98e9e6c7848afd0a581b39b5e3e3c18">

Μαξ Βερστάππεν. Red Bull RacingGlenn Dunbar / Motorsport Εικόνες

Glenn Dunbar / Motorsport Εικόνες

Ο κανόνας του Μονακό αποφασίστηκε τον Φεβρουάριο του 2025 κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της Επιτροπής της Φόρμουλα 1. Η πρόταση έπρεπε ακόμη να περάσει από άλλα όργανα, όπως η Συμβουλευτική Επιτροπή Αθλητισμού (SAC) και η FIA; Παγκόσμιο Συμβούλιο Αθλητισμού Αυτοκινήτου (WMSC), αλλά οι πραγματικές εργασίες τέθηκαν κατά τη διάρκεια αυτής της συνεδρίασης της επιτροπής. . Ορίστε, Διευθύνων Σύμβουλος της F1 Ο Stefano Domenicali ασχολήθηκε με προηγούμενες συζητήσεις σχετικά με το τι θα μπορούσε να γίνει για να κάνει το Μονακό πιο συναρπαστικό - όχι μόνο την πρόκριση του Σαββάτου, αλλά και τον αγώνα την Κυριακή. Επανέφερε μια παλιά ιδέα: να θεωρήσουμε τουλάχιστον τους υποχρεωτικούς πιτ-στοπ ως έναν τρόπο να ταρακουνήσουμε τα πράγματα. Κάποια στιγμή, γινόταν λόγος για την απαίτηση των οδηγών να χρησιμοποιούν και τις τρεις ενώσεις ελαστικών (δηλαδή σκληρές, μεσαίες και μαλακές) κατά τη διάρκεια του αγώνα. Αλλά τότε Ferrari team boss Frederic Vasseur chimed σε με μια εναλλακτική ιδέα: απλά εντολή δύο στάσεις pit, το καθένα με μια υποχρεωτική αλλαγή ελαστικών. Ο επικεφαλής της ομάδας των Red Bull Κρίστιαν Χόρνερ ήταν ο πρώτος που υποστήριξε την πρόταση του Βασέρ. Το SAC αργότερα έλυσε τις λεπτομέρειες - τρία διαφορετικά σύνολα ελαστικών και όχι τρεις διαφορετικές ενώσεις, τι να κάνουμε σε υγρό καιρό, και ούτω καθεξής. Για να είμαι ξεκάθαρος, ο Βασέρ δεν ήταν αυτός που έσπρωξε τον κανόνα μόνος του. Ολόκληρη η επιτροπή το ενέκρινε, και το WMSC, το οποίο θα μπορούσε να έχει βέτο, δεν το έκανε; Τσαρλς Λεκλέρκ, Φεράρι Glenn Dunbar / Motorsport Εικόνες” φόρτωση=“lazy” πλάτος=“960” ύψος=“640” αποκωδικοποίηση=“async” data-nimg=“1” src=“https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/FwgF5jVbluwl9kwsTcOHMg--/YXBwaWQ9aGlnaGxhmRlcjt3PTk2MDtoPTY0MDtjZj13ZWJw/https://media.zenfs.com/en/motorsport_articles_445/fb6818b2b0e0453da02cbf03f0b85">

Charles Leclerc, FerrariGlenn Dunbar / Motorsport Εικόνες

Glenn Dunbar / Motorsport Εικόνες

Αλλά καθώς ο άνθρωπος που ενίσχυσε την πρόταση κλειδί σε αυτή την αποφασιστική συνάντηση, ο Βασέρ κερδίζει αποτελεσματικά την πρώτη σελίδα στη σημερινή στήλη μετά την κούρσα. Ειδικά αφού υπάρχουν και άλλοι λόγοι που ο Βασέρ δεν κοιμήθηκε καλά χθες βράδυ. Στην επιφάνεια, η δεύτερη θέση του Leclerc δεν φαίνεται τόσο κακή. Αλλά το Μονακό είναι το Μονακό - ένας δικός του κόσμος - και η πραγματικότητα, όπως το θέτει ο Λεκλέρκ, είναι αυτή: “Σε ένα κομμάτι όπως αυτό, με τόσα πολλά χτυπήματα και kerbs, το αυτοκίνητό μας είναι στην πραγματικότητα εκτελεί πολύ καλά. Αυτό μας βοηθάει. Αλλά δυστυχώς, αυτό; είναι μόνο πρόκειται να μας βοηθήσει σε ένα τέτοιο ακραίο κομμάτι όπως εδώ. Μετά από οκτώ από τα 24 σαββατοκύριακα αγώνων το 2025, ο Λεκλέρκ κάθεται πέμπτος στους οδηγούς; Στέκεται με 79 πόντους - πολύ πίσω από τον ηγέτη του πρωταθλήματος Όσκαρ Πιαστρί, ο οποίος έχει ήδη 161. Και οι κατασκευαστές; Το πρωτάθλημα είναι ακόμα πιο μακριά. Η McLaren προηγείται με ένα συγκλονιστικό 319 πόντους, ενώ η Mercedes (147), η Red Bull (143), και η Ferrari (142) αφήνονται να το πολεμήσουν για μια μακρινή δεύτερη θέση στην καλύτερη περίπτωση. Η Φεράρι κέρδισε τους οδηγούς; τίτλος το 2007 (με τον Kimi Raikkonen), οι κατασκευαστές; το 2008. Δεν χρειάζεται να είσαι ιδιοφυΐα για να συνειδητοποιήσεις ότι το όνειρο να προσθέσεις άλλο ένα τρόπαιο στο ντουλάπι στο Μαρανέλο το 2025 φαίνεται όλο και πιο μη ρεαλιστικό. Και αυτό, δεδομένων των τεράστιων προσδοκιών στην Ιταλία μετά την εντυπωσιακή υπογραφή του Λιούις Χάμιλτον, είναι τελικά μια πικρή απογοήτευση. Λιούις Χάμιλτον, Φεράρι Peter Fox / Getty Images” loading=“lazy” Πλάτος=“960” height=“640” decoding=“async” data-nimg=“1” src=“https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/aieHVahnYDu0CL0jw6DViw--/YXBwaWQ9aGlnaGxhmRlcjt3PTk2MDtoPTY0MDtjZj13ZWWw/https://media.zenfs.com/en/motorsport_articles_445/7feb6e8e9e3c94e6c6b640074d">

Lewis Hamilton, FerrariPeter Fox / Εικόνες Getty

Peter Fox / Εικόνες Getty

Στο τέλος του 2024 Ferrari φαινόταν να είναι στο σωστό δρόμο - ιππασία σε McLaren?s ρεύμα πλεύσης και στα πρόθυρα της επιστροφής στο F1;s γρήγορη λωρίδα. Αλλά τότε οι μηχανικοί στο Μαρανέλο είχαν την ιδέα να ξαναδουλέψουν μια λειτουργική τεχνική ιδέα, συμπεριλαμβανομένης μιας πλήρους αναθεώρησης της αναστολής. Το αποτέλεσμα είναι γνωστό. Και πάλι, δεν χρειάζεται να είναι μια ιδιοφυΐα για να προβλέψει ότι η πίεση για Vasseur θα μπορούσε να αρχίσει να τοποθετείται αν Ferrari does?t διαχειριστεί μια στροφή μέχρι το 2026 το αργότερο, όταν οι νέοι κανονισμοί τεθεί σε ισχύ. Η επιτυχία του κτιρίου παίρνει χρόνο στη Φόρμουλα 1. Αλλά το γεγονός ότι, μετά από χρόνια της Mercedes και Red Bull κυριαρχία, είναι τώρα McLaren - όχι Ferrari - κάνοντας το επόμενο μεγάλο βήμα προς τα εμπρός, δεν μπορεί ενδεχομένως να καθίσει καλά με John Elkann, Ferrari;s κορυφή λήψης αποφάσεων. Μονακό και Φεράρι: δύο μεγάλοι πυλώνες του μύθου F1. Και οι δύο χρειάζονται κάποια συμπαθητική αποκατάσταση. Αλλά ο καθορισμός των προβλημάτων τους είναι μια περίπλοκη επιχείρηση - και, δυστυχώς για grand prix αγωνιστικά; λεγεώνα των παθιασμένους οπαδούς, είναι πιθανό να πάρει λίγο χρόνο. Αυτό που απέδειξε την περασμένη Κυριακή είναι ότι όταν προσπαθείς να βρεις γρήγορες, εύκολες λύσεις, έχεις ακούσιες συνέπειες… Για να διαβάσετε περισσότερα Motorsport.com άρθρα επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μας. .