Η πρώτη γυναίκα μηχανικός αγώνων της F1...

Μια θέση στο grid της Formula 1 μπορεί να είναι πιο αποκλειστική από το να είσαι οδηγός. Η Laura Mueller είναι μέλος αυτού του κλαμπ. Δουλεύοντας για την ομάδα Haas F1, η Mueller είναι η πρώτη γυναίκα μηχανικός αγώνων της F1. Υπάρχουν 20 μηχανικοί αγώνων στο grid, ένας για κάθε οδηγό. Είναι ο κύριος συνδετικός κρίκος μεταξύ του οδηγού και της ομάδας, που εργάζονται στην πίστα μέσω ραδιοεπικοινωνίας και εκτός αυτής, ενώ προετοιμάζονται για τον επόμενο αγώνα. Συνήθως παραμένουν στις θέσεις τους περισσότερο χρόνο από ό,τι ένας οδηγός της F1 παραμένει στη θέση του.
Ο Mueller αναβαθμίστηκε στη θέση αυτή φέτος και είναι ζευγάρι με τον νεοφερμένο Esteban Ocon της Haas. Ο Mueller είχε εργαστεί προηγουμένως ως μηχανικός επιδόσεων στη Haas, ενώ ο Ocon, νικητής του ουγγρικού Grand Prix το 2021, εντάχθηκε στην αμερικανική ομάδα μετά από πέντε σεζόν στην ομάδα Alpine F1. ‘Είναι ένας αρκετά αποφασισμένος χαρακτήρας’, δήλωσε ο Ayao Komatsu, επικεφαλής της ομάδας της Haas, στο F1.com τον Ιανουάριο. ?Και στη συνέχεια είναι πολύ εργατική. Η εργασιακή της ηθική είναι πολύ, πολύ καλή… Ο Esteban είναι επίσης ένας αρκετά αποφασισμένος χαρακτήρας. Οπότε αυτή η πλευρά, νομίζω ότι η κινητήρια δύναμη, νομίζω ότι αυτή η προσωπικότητα ταιριάζει αρκετά καλά". Μπαίνοντας στο 2025 F1 Grand Prix Miami, ο Ocon ήταν ένατος στη βαθμολογία των οδηγών με 14 βαθμούς σε πέντε αγώνες. Η Haas βρισκόταν στην έκτη θέση μεταξύ των ομάδων της F1 με 20 βαθμούς, μόλις πέντε λιγότερους από τη Williams στην πέμπτη θέση, μια θέση που η Haas θα κυνηγήσει καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν ως το καλύτερο βραβείο πίσω από τις σταθερές McLaren, Mercedes, Ferrari και Red Bull.
Η Haas είναι η απόλυτη ομάδα αουτσάιντερ από τότε που μπήκε στο grid το 2016. Τερμάτισε πέμπτη εκείνη τη σεζόν, αλλά έχει καταφέρει να ισοφαρίσει αυτό το αποτέλεσμα μόνο μία φορά (2018). Η μοναδική αμερικανική ομάδα μέχρι να ενταχθεί η Cadillac στο grid την επόμενη σεζόν, η Haas δεν έχει ακόμη κερδίσει έναν αγώνα ή να εξασφαλίσει έστω και μία θέση στο βάθρο της F1. Ο Mueller έχει αναλάβει να βοηθήσει την παραπαίουσα ομάδα να κάνει κύματα στη μεσαία κατηγορία αυτή τη σεζόν. Εκτός από τη Williams, η Haas θα πρέπει να παλέψει με τις Alpine, Racing Bulls, Sauber και Aston Martin για βαθμούς στην κατάταξη των κατασκευαστών. Για τη Haas, χρειάζεται ισχυρή εργασιακή ηθική για να βρει αυτά τα επιπλέον περιθώρια έναντι των αντιπάλων της, πολλοί από τους οποίους διαθέτουν σημαντικά μεγαλύτερους πόρους.
Η Laura Mueller, μηχανικός αγώνων της Haas F1 εργάζεται στο γκαράζ κατά τη διάρκεια της πρώτης ημέρας δοκιμών F1 στο Bahrain International Circuit στις 26 Φεβρουαρίου 2025 στο Μπαχρέιν, Μπαχρέιν. ?Ήταν υπέροχο να συνεργάζομαι με τη Laura,? δήλωσε ο Ocon κατά τη διάρκεια πρόσφατης εμφάνισής του στο podcast Beyond the Grid της F1. ?Είναι πραγματικά μια σπουδαία μηχανικός. Έχει μεγάλη εμπειρία σε πολλές διαφορετικές κατηγορίες. Έχει κάνει DTM (Deutsche Tourenwagen Masters), έχω κάνει DTM, οπότε έχουμε αυτό το κοινό σημείο. Αλλά έκανε πολλές διαφορετικές κατηγορίες και η πορεία της είναι πολύ εντυπωσιακή.
?Είναι φοβερό να δουλεύεις μαζί της. Ο αριθμός των ωρών που αφιερώνει είναι πολύ, πολύ εντυπωσιακός. Δεν μετράει ώρες. Ο Ocon θυμήθηκε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό Σαββατοκύριακο στην Ιαπωνία, όταν ο Γάλλος οδηγός αγωνίστηκε να βρει σταθερή απόδοση. ?Θυμάμαι στη Suzuka, είχαμε ένα δύσκολο, αλλά εξακολουθούσαμε να έχουμε συσκέψεις και απολογισμούς, επειδή δεν ήταν ο τρόπος που θέλαμε να έχουμε την απόδοση, και δεν σηκώθηκε να πάρει ένα σάντουιτς ή ένα ποτό για πιθανώς όλη την ημέρα. ?Έλεγε: ‘Esteban, μάλλον θα πάω να πάρω φαγητό τώρα γιατί είναι 7:30 ή 8 το βράδυ’. Κι εγώ της λέω: ‘Δεν έφαγες ακόμα; Και μου λέει, ‘Όχι;’ γιατί δεν ήθελε να φάει γιατί ήταν εξαντλημένη με τη δουλειά.
Οι δύσκολες μάχες είναι μέρος της δουλειάς στο Haas. Για την Komatsu, η διαφορά είναι ότι έχει τους κατάλληλους ανθρώπους που σκαρφαλώνουν αυτά τα βουνά. “Δεν μας ενδιαφέρει η εθνικότητα, το φύλο - πραγματικά δεν έχει σημασία γιατί αυτό που έχει σημασία είναι η δουλειά”, δήλωσε ο Komatsu όταν ο Mueller πήρε προαγωγή. “Πώς μπορείς να ενταχθείς στην ομάδα, πώς μπορείς να μεγιστοποιήσεις την απόδοση. Πιστεύω ότι είναι η σωστή επιλογή. Αυτό το άρθρο δημοσιεύτηκε αρχικά στην USA TODAY: Laura Mueller, η πρώτη γυναίκα μηχανικός αγώνων της F1, σε τροχιά για το GP του Μαϊάμι