Ο νεοσύλλεκτος Antonelli, 18 ετών, ο νεότερος...

Grand Prix του Μαϊάμι
Miami International Autodrome Ημερομηνίες: Miami International Autodrome: Μαϊου: 21:00 BST την Κυριακή Κάλυψη: Ο αγώνας στο BBC Radio 5 Live από τις 20:00 BST και ζωντανές ενημερώσεις με κείμενο στην ιστοσελίδα και την εφαρμογή του BBC Sport.
Ο οδηγός της Mercedes, Κίμι Αντονέλι, έγινε ο νεότερος οδηγός που κατέκτησε pole position στη Formula 1 στον αγώνα σπριντ στο Grand Prix του Μαϊάμι. Ο 18χρονος νίκησε τον Όσκαρ Πιάστρι της McLaren, τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος, κατά 0,045 δευτερόλεπτα. Η δεύτερη McLaren του Lando Norris ήταν τρίτη μπροστά από τον Max Verstappen της Red Bull, μόλις 0,055 δευτερόλεπτα πίσω από τον team-mate του. Ο team-mate του Antonelli, George Russell, ήταν πέμπτος ταχύτερος, 0,309sec πιο αργός από τον Ιταλό rookie. Ήταν μια εξαιρετική επίδοση από τον Antonelli, η πρώτη φορά που κέρδισε τον Russell στις κατατακτήριες δοκιμές φέτος και η πρώτη φορά που έδειξε μια γεύση από τις τεράστιες δυνατότητες που πίστευε ότι έβλεπε η Mercedes σε αυτόν όταν τον επέλεξε για να αντικαταστήσει τον Lewis Hamilton για φέτος.
Ο Antonelli είχε μια σταθερή προσέγγιση στο ξεκίνημα της καριέρας του πριν από αυτό το Σαββατοκύριακο, θέλοντας να μην κάνει κάποιο μεγάλο λάθος που θα μπορούσε να βλάψει το Σαββατοκύριακό του. Αλλά στο Hard Rock Stadium έδειχνε σίγουρος και ολοκληρωμένος από την αρχή των δοκιμών και μετέφερε αυτή τη φόρμα στις κατατακτήριες δοκιμές. “Είμαι ενθουσιασμένος”, δήλωσε. “Δεν το περίμενα. “Αισθανόμουν καλά μέσα στο αυτοκίνητο. Μπορούσα να βελτιώνομαι γύρο με γύρο και να βρίσκω αυτή τη συνέπεια και αυτή η διαφορά ήρθε όλη μαζί. Είμαι πολύ χαρούμενος με αυτό. Θα απολαύσουμε αυτή τη στιγμή, αλλά θέλω να επικεντρωθώ στην αυριανή μέρα, γιατί θέλω πραγματικά να προσπαθήσω να επαναλάβω τον εαυτό μου”.
Ο Antonelli αγκάλιασε τον πατέρα του Marco στο γκαράζ της Mercedes, καθώς η ομάδα πανηγύριζε έξαλλα το επίτευγμά του. “Ήταν πολύ ωραίο και επίσης να τον βρίσκω στο γκαράζ μετά τις κατατακτήριες δοκιμές”, πρόσθεσε ο Antonelli. “Είμαι εξαιρετικά χαρούμενος που μοιράστηκα αυτή τη στιγμή μαζί του. Είναι τόσο σημαντικός για μένα, είναι σαν βράχος. Μπορώ πάντα να βασίζομαι σε αυτόν. Θα ήθελα να το μοιραστώ και με τη μαμά και την αδερφή μου, αλλά ελπίζω την επόμενη φορά”. Η εκκίνηση στο σπριντ από την pole position του δίνει μια μεγάλη ευκαιρία να τη μετατρέψει σε μια πρώτη νίκη, δεδομένης της δύναμης του καθαρού αέρα στην F1. Η προηγούμενη υψηλότερη θέση εκκίνησης του Antonelli φέτος ήταν η πέμπτη.
Ο Piastri, που προηγείται 10 βαθμούς από τον Norris στο πρωτάθλημα ενόψει αυτού του Σαββατοκύριακου, δήλωσε ότι πίστευε ότι ένα μπλοκάρισμα στην τελευταία στροφή στον τελευταίο του γύρο του κόστισε την pole position. Ο Norris, ο οποίος συνετρίβη στις κατατακτήριες δοκιμές του τελευταίου αγώνα στη Σαουδική Αραβία, δήλωσε: “Κλείσαμε τις κατατακτήριες δοκιμές. Ένιωσα καλά, χαρούμενος που έκανα έναν καλό γύρο. “Η σημερινή επίδοση ήταν σε καλό επίπεδο, όχι αρκετά καλή, αλλά δείχνει πόσο κοντά είναι και πόσο γρήγορες είναι οι Mercedes. Αρκετά κοντά ώστε να μπορούμε να στοχεύσουμε στην pole αύριο”. Η εντυπωσιακή διαφορά 0,309 δευτερολέπτων του Antonelli από τον Russell ήρθε παρά το γεγονός ότι ο Βρετανός μαζί με τον Verstappen ήταν ο μόνος οδηγός που χρησιμοποίησε δύο σετ ελαστικών σε δύο διαδρομές στην τελευταία περίοδο. Όλοι οι υπόλοιποι περίμεναν στα pits, ενώ βγήκαν έξω και έκαναν μόνο έναν γύρο.
Η ιδέα πίσω από αυτή τη στρατηγική, η οποία είναι σφιχτή από άποψη σχεδιασμού λόγω της γρήγορης μετακίνησης που απαιτείται στα πιτ μετά τον πρώτο γύρο, είναι να επιτρέπει στον οδηγό να καταγράψει έναν “τραπεζικό” γύρο και στη συνέχεια να τα δώσει όλα στον δεύτερο. Αλλά δεν λειτούργησε για κανέναν από τους δύο. Ο Russell δεν βελτίωσε τον δεύτερο γύρο του, και ενώ ο Verstappen το έκανε, ήταν 0,255 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον Antonelli και 0,21 δευτερόλεπτα από τον Piastri. Ο Verstappen, ο οποίος έφτασε στο Μαϊάμι με καθυστέρηση μετά τη γέννηση του πρώτου του παιδιού, δήλωσε: “Αυτό που κάναμε στο Q3 ήταν καλό, τα ελαστικά αντέχουν αρκετά καλά, αλλά από την P1 παλεύοντας με πολλή υποστροφή στο μονοθέσιο και με όλες τις στροφές χαμηλής ταχύτητας, χάνεις αρκετό χρόνο γύρου”. Η έλλειψη ρυθμού ήρθε παρά το νέο πάτωμα αυτό το Σαββατοκύριακο, καθώς η ομάδα επιδιώκει βελτιωμένη απόδοση.
Ο Verstappen πρόσθεσε: “Στον πρώτο τομέα ήμασταν αρκετά ανταγωνιστικοί, επειδή εκεί είναι μερικές στροφές υψηλής ταχύτητας, αλλά μόλις φτάσουμε στις χαμηλές ταχύτητες μας λείπει αρκετή πρόσφυση. Η P4 είναι εντάξει, πρέπει να είσαι ρεαλιστής με τους περιορισμούς που έχουμε αυτή τη στιγμή και ήταν ακόμα αρκετά κοντά”. δήλωσε ο Russell: “Μαζικά συγχαρητήρια στον Kimi. Έκανε καταπληκτική δουλειά. Ήταν πολύ γρήγορος όλη την ημέρα, πραγματικά εντυπωσιακός. “Αγωνιζόμουν λίγο, δεν αισθανόμουν τόσο άνετα και θέλαμε να φύγουμε νωρίς γιατί δεν είχα αυτή την αυτοπεποίθηση. Η P5 δεν είναι σπουδαία, αλλά είναι εκπληκτικό (αποτέλεσμα) για τον Kimi και την ομάδα”. Ο Hamilton, ο οποίος κέρδισε το πρώτο σπριντ της σεζόν στην Κίνα από την pole position, ήταν έβδομος ταχύτερος, μία θέση πίσω από τον team-mate Charles Leclerc. Ήταν μια βελτίωση για τον Χάμιλτον μετά από τους τρεις τελευταίους αγώνες, αλλά εξακολουθούσε να απέχει 0,222 δευτερόλεπτα από τον team-mate του.
Κανένας από τους δύο οδηγούς της Ferrari δεν ήταν ευχαριστημένος. “Ήταν μια καλύτερη περίοδος”, δήλωσε ο Hamilton, “αλλά μας λείπει η ταχύτητα. Συνεχίζουμε να δουλεύουμε πάνω σε αυτό”. Ο Alex Albon της Williams, ο Isack Hadjar της Racing Bulls και ο Fernando Alonso της Aston Martin συμπλήρωσαν την πρώτη 10άδα, μόλις τη δεύτερη φορά που η ομάδα του δύο φορές πρωταθλητή φτάνει τόσο ψηλά φέτος, αφού ο team-mate του Lance Stroll το πέτυχε στο σπριντ στην Κίνα. Ο team-mate του Albon, Carlos Sainz, θα έπρεπε επίσης να βρίσκεται στην πρώτη 10άδα, αλλά έκανε ένα λάθος στον τελευταίο του γύρο στη δεύτερη περίοδο και θα παραταχθεί 15ος. Ο team-mate του Verstappen, Yuki Tsunoda, τέθηκε νοκ άουτ στην πρώτη περίοδο και θα ξεκινήσει το σπριντ 18ος.
Ο Ιάπωνας παραπονέθηκε ότι τον καθυστέρησε ένα αυτοκίνητο που έβγαινε από τα pits στον πρώτο του γύρο και δεν πρόλαβε να κάνει τον γύρο προθέρμανσης για να ολοκληρώσει ένα δεύτερο γύρο.
Ο Fernando Alonso ήταν μεταξύ εκείνων που συνεχάρησαν τον Max Verstappen για τη γέννηση της κόρης του Lily [Getty Images].
Ο νεότερος οδηγός που έχει πάρει την pole position για ένα πλήρες grand prix είναι ο Sebastian Vettel, στο GP Ιταλίας του 2008 στη Monza, όταν ήταν 21 ετών και δύο μηνών [Getty Images].